Projekts

Projekts "Dārza Pērles"

"DĀRZA PĒRLES"

 

"Dārzu tūrisma piedāvājuma dažādošana Igaunijā un Latvijā."

 

Projekta galvenais mērķis ir dažādot dārzu tūrisma piedāvājumu Igaunijā un Latvijā, izveidojot jaunu, pievilcīgu un ilgtspējīgu tūrisma piedāvājumu “Dārza Pērles”.

Mērķis ir izvērst un dažādot dārzu tūrisma piedāvājumu, kā arī uzlabot tūristu pieredzi un pielāgot to reģionos. Projekta ietvaros tiks apvienoti pievilcīgi dārzi un parki  vienā kopīgā pārrobežu tūrisma produktā Latvijā, gan arī Igaunijā.

Dārzu tūrisms kļust arvien populārāks un arvien vairāk cilvēku izvēlas savus ceļojuma galamērķus, balstoties uz dabas parku un un dārzu piedāvājumu plānotajās galamērķu valstīs.

Līdz šim, Latvijā un Igaunijā dārzu tūrisma potenciāls ir izmantots nelielā līmenī, tādējādi šis ir īstais brīdis, lai kopīgi uzsāktu šī tūrisma attīstību reģionos. Lai veiksmīgāk ietekmētu piedāvājuma attīstību, kā arī dažādājot dārzus un parkus, lai sasniegtu plašāku mērķauditoriju, ir svarīgi darboties un strādāt kopīgi.

Sākotnēji 44 dažādi dārzi un parki ir izrādījuši interesi iekļauties maršrutā, 21 dārzs Igaunijā un 23 dārzi Latvijā. Lai apmeklētāji iegūtu vissplašāko iespējamo pieredzi, dārzi un parki ir ļoti dažādi: majestāstiski muižu un pilsētas parki, kolekcionāru dārzi, kokaudzētavas un skaisti privātie dārzi.

 

Galvenās projekta aktivitātes

-  Dārza tūrisma produktu attīstība un pakalpojumu dizains;

-   Parku un dārzu īpašnieku un apsaimniekotāju kapacitātes veidošana, kas tiek iekļauti Dārza Pērļu maršrutā;

-   Dārzu Pērļu maršruta reklamēšana un publicitātes veidošana (gan vietējā, gan starptautiskos tirgos), tai skaitā internetā balstīta maršruta rokasgrāmata, dalība starptautiskajās izstādēs, atvērtā dārza nedēļa un pasākumi, kā arī piesaistošu mārketinga materiālu izveide;

-  Nelieli uzlabojumi dārzos un parkos, lai tos padarītu pievilcīgākus un uzlabotu apmeklētāju pieredzi

 

Projekta partneri:

Vadošais partneris: Vidzemes Tūrisma asociācija.

Projekta partneri Latvijā: Latvijas Universitāte, Turaidas muzejrezervāts, nevalstiskās organizācijas “Limbažu lauvas” un “Oleru muiža”, kā arī Amatas, Burtnieku, Gulbenes, Kocēnu un Rūjienas novadi.

Projekta pertneri Igaunijā: NVO Igaunijas Dārzi (Estonian Gardens), Tartu Universitāte (Pērnavas Koledža); Vīlandes Reģiona Attīstības centrs; Pērnavas Reģions; Hījumā Profesionālā skola; Pērnavas pilsēta, Sangastes muiža.

Visi partneri pārstāv maršruta dārzus un parkus, kā arī sniedz savu pieredzi un zināšanas, lai veiksmīgi attīstītu kopīgu tūrisma produktu.

 

Projekta ilgums : 01.05.2018 – 31.07.2020 (27 mēneši)

 

Projekta vadošais partneris ir Vidzemes Tūrisma asociācija. Projekta kopējais budžets ir 749 755 EUR, no kuriem 637 291,75 EUR līdzfinansē Igaunijas - Latvijas pārrobežu sadarbības programma.

 

Informāciju sagatavoja:

Alise Plaude, 

projekta „Garden Pearls” sabiedrisko attiecību speciāliste

Vidzemes Tūrisma asociācija

+371 20220072

 

 

 

Parku un dārzu saimnieki no Latvijas un Igaunijas, kas iesaistījušies projektā “Dārza pērles”, pulcējās Kārļamuižā, lai veltītu 2019.gada 5. un 6.novembri jaunu zināšanu apguvei mārketinga, produktu attīstības un cenu veidošanas jomās. Dalībnieki pauda pateicību lektoriem, kā arī par iespēju tikties klātienē, kas veicina pieredzes apmaiņu un jaunu ideju rašanos.

 

Daži būtiski ieteikumi no lektoriem:

  • lai produkts vai pakalpojums būtu veiksmīgs, tam jāspēj sniegt risinājums lietotāja problēmai vai raizēm,
  • ja veicat ieguldījumus uzņēmuma mārketingā, uzstādiet konkrētus mērķus un izvērtējiet veikto aktivitāšu rezultātus, lai noteiktu, kas ir bijusi efektīvākā metode. Mūsdienās vērts apsvērt digitālā mārketinga sniegtās iespējas, piemēram, “Google AdWords”, “Facebook Live” un e-pasta mārketingu, kas var izrādīties finansiāli izdevīgākas,
  • “palielināt apmeklētāju skaitu” nav vienīgais iespējamais mērķis, it sevišķi aktuālajā kontekstā, kad kolektīvi jādomā par tūrisma ilgstpējīgumu,
  • rezultāti būs lielā mērā atkarīgi no ieguldītā darba un laika. Tas ir normāli, ka paiet vairāki gadi pirms uzņēmums jūt ievērojamus rezultātus no veikto aktivitāšu kopuma,
  • izstrādājot mājaslapu, nevajadzētu aizmirst par SEO jeb meklētājprogrammu optimizāciju, kas palīdzēs mājaslapai kļūt atrodamai un veicinās tās apmeklētību,
  • ja pašiem nav nepieciešamo kompetenču, nekautrējieties piesaistīt ekspertus no malas,
  • mūsdienu piesātinātajā informācijas telpā izcelties palīdzēs tieši jūsu stāsts, nevis klasisko vērtību izcelšana (“lielākais”, “augstākais”, “vecākais” utt.). Stāstus un faktus meklējiet vēstures dokumentos, vietējo iedzīvotāju atmiņu stāstos. Stāsts var būt pamats kā pašam produktam, tā mārketingam,
  • atrodiet īsto nišas auditoriju! Visus ar vienu vēstījumu un produktu nekad nesasniegsiet un neapmierināsiet,
  • ienākumus var veidot ieejas maksas, produktu pārdošana un pakalpojumu (piemēram, apmācību un darbnīcu) sniegšana,
  • sastādot cenu, jāatceras ierēķināt viss laiks, kas paiet, gatavojoties ekskursijai, gatavojot cienastu, uzturot un uzkopjot vidi,
  • attīstot produktu un izstrādājot mārketinga plānu, domājiet par emocionālo pusi – kā vēlaties, lai klients jūtas apmeklējuma laikā un pēc tam?

Lektori: dizaina un zīmolvedības speciāliste Maarja Pajusalu, Gunnebo pils kompleksa pārstāvis no Zviedrijas Johnny Mattsson, Vidzemes Augstskolas asociētais profesors Andris Klepers un dārzu īpašnieces Heli Viedehof un Maria Palusalu.

Mācību saturs izstrādāts, pateicoties atsauksmēm un ierosinājumiem no dārzu un parku saimnieku puses, lai nodrošinātu, ka tiek saņemta lietderīga un praktiski pielietojama informācija. Seminārs rīkots projekta "Dārza pērles" ietvaros

_______

Informāciju sagatavoja:

Lelde Beņķe, Vidzemes Tūrisma asociācija

 

Šī mājaslapa atspoguļo autora viedokli. Programmas vadošā iestāde neatbild par tajā ietvertās informācijas iespējamo izmantošanu.